Postitusi: 20

Kuidas jooksmine meeldivaks muuta?

Postitatud: 08-05-2015 23:05

Oh kuidas ma tahaks, et mulle meeldiks joosta. Saaks ise vaadata millal aega on, ei tuleks mingitest kindlatest kellaaegadest sõltuda. Võimalus jooksmiseks on pea igal pool, saab värskes õhus liikuda ja lisaks kõigele muule on see tasuta.

Jama on selles, et mulle ei meeldi. Kui ikka ei hakka meeldima, siis vägisi ka end ei sunni.. aga ehk on trikke-nippe-näpunäiteid kuidas jooksmisega sõbraks saada?

Keegi ehk teab isiklikest kogemustest rääkida, kuidas õppisite jooksmist nautima?
Postitusi: 12770

Postitatud: 08-05-2015 23:23


ma arvan et peaksid alustama niisama jalutamisega kõigepealt. ja siis minema üle sörkimisele ja järjest pikendama vahemaad
Postitusi: 20

Postitatud: 08-05-2015 23:32


Seda kindlasti jaa. Ma kõnnin tegelikult igapäevaselt üsna palju. Võin tundide kaupa kõndida ja naudin seda - aga jooksma ei ole seni suutnud end sundida. Võib olla on see mingi alateadlik trauma kooliaegsest kehalisest kus kõik tuimalt veremaitse suus pidid mingeid ringe hinde peale jooksma :D

Selles suhtes, et ilmselt tulemuste paranedes kasvab motivatsioon ka. Aga kuidas sellest alustamise ebameeldivusest üldse üle saada? Kas leidub keegi kellele varem üldse joosta ei meeldinud, aga mingil viisil suutis seda muuta?
Postitusi: 503

Postitatud: 09-05-2015 00:12


1) Osta uued jooksmise riided :D - kahju on neid kappi jätta - lähedki jooksma!
2) Alusta tõesti väikestest vahemaadest ja aeglasemalt. Võta nt pool kilomeetrit, siis kilomeeter jne. Õpi kindlasti õigesti hingama (mul oli see, et joosta kohutavalt meeldis aga vale hingamine rikkus "naudingu" ära).
3) Kasuta endomondot vm äppi, mille abil saad oma treeningud hiljem näha. Kui näed, et iga päevaga teed aina rohkem, siis ongi ju motivatsioon olemas!
4) Kuula head muusikat või kutsu sõber kaasa. Kui on igav, tekivad ka kiiremini mõtted loobumisest. :)

Mõne aja pärast näed, et ei olegi hull joosta ära 5km. Usun, et ennast motiveerides ja enda saavutusi nähes hakkadki nautima jooksmist :)
Postitusi: 5756

Postitatud: 09-05-2015 09:05


Eelnev postitaja on väga asjakohased soovitused andnud. See, et alguses ei meeldi joosta, on täiesti normaalne - kui harjumuse juba sisse saad, siis hakkad nautima, 99,9% kindlusega :). Lisaks muusikale soovitan kuulata ka raadiosaateid näiteks, mulle endale on nii kõige rohkem sobinud, sest see kaasamõtlemine aitab need mõtted ka ära hajutada, et kas ma nüüd viitsin natuke veel või äkki ikka rohkem ei jaksa jne. Trenni tasub alati teha! Edu! :)
Postitusi: 6986

Postitatud: 09-05-2015 10:34


Milleks ennast peab ennast sundima teha seda mis tegelikult ei meeldi? Tee siis nt.kiirkõndi(kusjuures see on sama tulemuslik kui sörkimine ning kui lisada veel ka käteliikumine siis isegi etem).
Postitusi: 894

Postitatud: 09-05-2015 10:59


Ma ei saa ka aru, miks end sundida.

Ja see, et ta Sulle hetkel juba vastumeelne on, siis ma ei usugi, et meeldivamaks muutuks. Ma ise olen proovinud ja iga kord peale jooksu mõelnud, et miks ma end ometi piinan.

Soovitan hoopis rullitada või jalgrattaga sõita või tõesti kepikõndi. Viimane on jooksmisest paremgi, kuna ei põruta jalgu.
SDH
Postitusi: 1527

Postitatud: 09-05-2015 15:54


Alguses ongi vastik, aga sellest tekib harjumus. Alguses pead end tagant utsitama. Sõber jäta koju, üksi hea muusikaga on miljon korda parem joosta. Kellegi pläkutamine on nii väsitav.
Lisaks minuarust hea rakendus telefoni on Endomondo- seal saad panna omale km eesmärgi nt ja teine kord seda ületada jne(ei pea oma tulemusi Facebooki edastama jne, mina ise panin kõik varjatuks).
Postitusi: 6305

Postitatud: 09-05-2015 16:19


Mulle meeldib joosta jooksulindil, väljas samuti ei meeldi. Jooksulindil on tempo kiiruse järgi, aga väljas joostes ma enesele märkamata natuke vahepeal jooksen kiiremini, siis aeglasemini ja sellisest tempomuutusest hakkab pistma ja rohkem ei jaksa. Jooksulindil on see ka, et alati kui tunnen, et hakkan lõpetama, siis mõtlen, et okei nt 10.07 on ees, mõtlen, et okei, jooksen nt 11ni ära, siis mõtlen kogu aeg, et tegelt ma jaksan veel, jooksen veel mingi järgmise ajani ja nii kogu aeg venitan seda aega pikemaks, kuni tõesti enam ei jaksa ja ükskord jooksin nii peaaegu tund aega järjest. :D
Postitusi: 4791

Postitatud: 09-05-2015 21:07


Olen ise ka mõelnud, kuidas ometi jookmisega alustamine nii raske on - inimlooma jaoks peaks olema see kõige loomulikum asi üldse. Võta seda kui märki oma südame tervise kehvast seisukorrast, süda vajab treenimist (see ongi aeroobse trenni point). Kui südant üle ei koorma, siis harjub keha väga kiiresti ja hakkab ise nõudma jooksmist.
Postitusi: 439

Postitatud: 09-05-2015 21:19


Oskan omast káest óelda, et mulle pole kunagi jooksmine meeldinud. Kooliski olin ma alati kas viimane v6i pigem k6ndija. Aga vot nii 6 aastat tagasi hakkasin koos partneriga jooksma, alguses vingusin ja vingusin aga hiljem hakkas meeldima. Kindlasti nagu úks eelmistest postitajast ka mainis, hea muusika ning kellegi seltsis jooksmine aitab kindlasti kaasa. M6tle, mis on sinu eesmárk jooksmisega seoses ning kindlasti alusta samm sammult. Olen enda nii kaugele saanud, et núúd on eesmárgiks kiirema tulemuse ja pikema vahemaa saavutamine. Isegi maratonil suutsin ára káia. K6igega saab hakkama aga algus on alati raske. Edu sulle!!:)

Ah jah, ka eelmisest postitajast; telefoni app aitab ka kindlasti. Mina kasutan Runtastic'ut. Leia endale meeldivam app.

Veel úks asi, mida olen 6ppinud endale kinnitama; Crap running is better then no running mis táhendab pm. seda, et tuleb ette ka selliseid páevi, kus j6udu, jaksu ja tahtmist pole aga kui nii kaugele saad, et end válja vead ja kasv6i mingitsorti jooksmist teed, siis see on kordades parem kui káega lóómine.. isegi lihtsalt k6ndimine-sórkimine-k6ndimine-sórkimine. Teinekord úllatad ennastki!
X