Postitusi: 10165

Kui palju peab klienditeenindaja teadma müüdavast kaubast?

Postitatud: 09-06-2010 15:53

Enda hiljutistest kogemustest tingituna hakkas mind huvitama see kui palju peab teiste inimeste arvates klienditeenindaja teadma oma poes müüdava kauba kohta. Pean silmas just kosmeetikakaupa, aga arvamust võib muudelgi juhtudel avaldada, kuulan hea meelega.
Nimelt astusin hiljuti Tartu Kaubamajas sisse Lushi poodi ning minu suureks hämmastuseks ei osanud klienditeenindaja vastata ühelegi minu küsimusele. Ometigi oli neiu oma sõnade kohaselt firmapoolse tooteid tutvustava koolituse juba läbinud. Tõsi, tema vastustest võis välja lugeda, et vähemalt mingisuguse koolituse ta saanud on - kuidas muidu oleks ta teadnud, et nende vannipomme pressivad kokku meesterahvad, kel kätes naistega võrreldes suurem ramm. Ilmselgelt oli see võimalik koolitus poolik, sest kui palusin tal paari koostisosa täpsustada, jäi ta mulle vastuse võlgu või siis vastas midagi absurdset ja totaalselt teemavälist. Kahjuks ei ole ka teistkordsed käigud samasse kauplusesse paremini lõppenud, kuigi kohtunud ning rääkinud olen ma mitme teenindajaga.
Niisiis, kallid kaasfoorumlased, kui suurt kompetentsi te kaupluste teenindajatelt ootate? Kas piisab vaid teadmisest, et inimene oskab soovitada teile teatud tooteid või ootate midagi enamat? Mis küsimustele peaksid teie arvates klienditeenindajad kohe kindlasti vastata oskama? Kas pahandate kui teenindaja kohe vastust teie küsimusele ei tea ning peab erinevatest materjalidest vastuse välja uurima?
Kui keegi lugejaist on ise teenindaja rollis, siis kuulaks sedagi kui tihti satuvad nad kokku klientidega, kes küsivad natuke detailsemaid küsimusi.

Kuulaks heameelega, mida teised arvavad.
Postitusi: 24008

Postitatud: 09-06-2010 16:45


Tsiteeritud:

Tsiteeritud:

Et siis lähen poodi ja kukun müüjat pommitama küsimustega, millest tal aimugi ei ole...?
Küsimus ongi hetkel selles, mis küsimuste puhul on andestatav kui teenindaja neile vastust ei tea.
Ei olegi andestatav. Kui ise ei tea, peab olema suuteline nii kiiresti reageerima, et suudab küsimusele kiiresti vastuse leida, küsides kelletki teiselt või uurides välja.
Minu arvates on ülimõttetu poodides pidada kauba läbipiiksutajaid, müüja peab olema ka müügikonsultant, kes on saanud müügi-, toote- ja suhtluskoolitusi.
Postitusi: 9380

Postitatud: 09-06-2010 16:46


Tsiteeritud:

Kui tegu on Lushi või mõne muu sarnase poega, siis eeldan, et müüja teab, mis kaup tal poes on, kuidas ja mille jaoks seda kasutatakse. Eraldi koostisosade nimetusi peast ei küsi, aga on tore, kui ta on kasvõi oma isiklikust huvist järgi uurinud, milleks näiteks kreemis mingi asi hea on. Pealegi pole Lush just eriti suur kauplus, nii et müüjal on sellest hea ülevaade.

Kui tegu on Rosalindi või I.L.U sarnase poega, siis ei arva, et kõigi erinevate firmade kaubad peaks olema omal nahal järele proovitud või toime teada. Piisab sellest, kui müüja oskab mind õigesse vahesse juhatada ja edasi oskan ma ise ka toodete etikette lugeda.



No ei tea I.L.U on ennast välja reklaaminud kui poolprofesionalsete teenindajatega pood, mulje on jäänud lausa selline, et neil seal lausa kosmeetikud müüjateks võetud, kuid siiani on väh Lõunaka omas nad nagu töllakad, istuvad nagu lambad ühes nurgas koos ja pläkutavad ning kui küsida mõne toote kohta siis vahivad suu ammuli otsa või siis hakkavad karbi pealt maha lugema tootetutvustust. Mulle on sealt vale jumestuskreem müüdud ning ema ostis päris suure raha eest endale päeva- ja silmakreemi ning päevakreem anti muu, kui see, mida tema soovis.
Postitusi: 3248

Postitatud: 09-06-2010 16:47


Kindlasti võiks teada, eriti sellises poes, kus inimesed tihti nõu tulevad küsima.
Postitusi: 6137

Postitatud: 09-06-2010 16:47


Olen pidanud läbi lugema klienditeenindaja kõik materjalid mida ta tegema peab jne .
Ta ei ole kohustatud kõikkidest asjadest teadma ,kuid endale oleks parem kui tead piisavalt palju kaubast mida müüd .
Postitusi: 9480

Postitatud: 09-06-2010 16:47


Räägin mida mina siis kuulnud,näinud olen. Igapäevaselt külastan Konsumi(toidupood,müüakse ka muud kaupa) poodi(kodule kõige ligemal) . Seal on pidevalt mingid memmekesed,kes küsivad erinevate(lahtiste) toitude kohta,kas see on maitsev jakas see on hea ja mis maitsega see on jne jne...(küsitakse ka kaupade kohta,mis ei ole lahtises nn lihaletis). Ja kui müüja vastab,et ei tea,siis tehakse imestunud nägu pähe ja küsitakse,kuidas ei tea,kas sa pole proovinud :D Ma ise mõtlen,et imelik ka,kui müüja nüüd kõiki oma tooteid prooviks:D Nii palju kui on inimesi,on ka arvamusi:)
Postitusi: 24008

Postitatud: 09-06-2010 16:49


See ei huvita kedagi, kas müüja on proovinud või mitte, pädev on see, kes teab vastuseid niisamagi ja kui ka ei tea, suudab kiirelt selle välja genereerida.
Postitusi: 964

Postitatud: 09-06-2010 16:53


Tsiteeritud:

See ei huvita kedagi, kas müüja on proovinud või mitte, pädev on see, kes teab vastuseid niisamagi ja kui ka ei tea, suudab kiirelt selle välja genereerida.


"suudab kiirelt selle välja genereerida" ja kui võtta näiteks see mänguasjapoe auto, siis tegelikult on ju ebaloogiline, et müüja peaks teadma mis häält auto teeb ja võtab pakist välja auto ja näitab!! See on ju ka vastus
Postitusi: 3929

Postitatud: 09-06-2010 17:05


Siiani olen teenindusega rahule jäänud, enamasti suudavad müüjad mulle rääkida, milline on nendest toodetest kõige parem, mille pärast ja milliste toodetega on nemad (teenindajad) või tarbijad väga rahule jäänud, sellest mulle ka piisab valiku tegemisel. Eks eelnevalt olen ka ise uurinud mõne toote kohta, mida sisaldab, kuidas mõjub jne.
Vahel olen isegi meeldivalt üllatunud, kui põhjaliku vastuse võib saada:)
Postitusi: 10165

Postitatud: 09-06-2010 17:16


Mis seda mänguauto näidet puudutab, siis mina leian, et mänguauto karbist väljavõtmine ning kliendi soovil piiksutamine ongi üks viisidest, kuidas kiiresti küsimusele vastus leida. Eeldada, et teenindaja kõik mänguasjad läbi puuksutab, on absurd.
Näiteks kord soovisin väikesele sugulasele osta magnettahvlit ning kui teenindaja täpselt ei teadnud, mis komplektides on tavaline ja milles magnettahvel, said kõik sobivad komplektid läbi vaadatud.
Loogiline, et kulinaarialeti ääres ei maksa esitada küsimust: "Kuidas see maitseb?" Maitsed on erinevad ning ühele võib mingi asi meeldida, aga teisele mitte. Küll aga võiks lihaleti töötaja näiteks teada, mis maa sealihaga tegu on.
Postitusi: 2785

Postitatud: 09-06-2010 18:01


Jah, mänguasjapoodides ja paljudes kosmeetikapoodides tehakse tõesti tuubid/pakendid lahti ja vaadatakse, mis värvi või osadest miskit koosneb, kuidas lõhnab. Mitte muidugi igalpool aga eks see oleneb, mis ettekirjutused poele on tehtud. Meil lastakse nt. klientidel vajadusel CD pakendist välja võtta ja kuulata...hiljem läheb kilesse tagasi ja müüki. Tegelikult näib see ju kasutatud CD müügina hiljem.
Ise klienditeenindajana ei peaks tegelikult paljusid asja teadma, kirjas ei ole aga tahan juba loomulikkusest rohkem teada ning kliente vajadusel aidata, seega teen tihedat eeltööd. Kui antud tootest miskit poes ei ole, siis otsin kasvõi netist selle välja ja suunan klienti edasi.
X