TOITUMISNÕUSTAJA ROBERT NOOLE nipid: mis liha ja kui palju on tervislik süüa?
pilt: Vida Press

Et jaanipühad mööduksid mõnusalt ja kõht saaks kenasti heast paremast täis, tasub liha grillides kindlasti teha teadlikke valikuid ning eelistada tervislikumaid variante. Raske enesetunne peale liigset söömist ei meeldi kellelegi ning siinkohal jagab nõu toitumisnõustaja Robert Nool.

Millist liha ja kui palju võiks naisterahvas jaanipäeval korraga süüa? Roberti sõnul võiks tõepoolest teatud määral piiri pidada ning valida järgnevaid tooteid: "Eelistada võiks veiseliha sealihale, tumedamat linnuliha heledamale ning rasvavaesemat kala rasvasemale. Tumedam linnuliha on toitainerikkam ning rasvased kalad sisaldavad rasvhappeid, mis kuumutamisel ebatervislikuks muutuvad,"tõdeb ta.

Kui aga rääkida kogustest, siis targem on pidada piiri kui üle süüa. "Koguseliselt ei ole ideaalne üle paarisaja grammi liha korraga süüa, kuid jaanigrill on aeg, mil paljud seda teevad. Suures pildis ei ole sellest hullu, sest kõht püsib kaua täis ning järgnevad toidukorrad on enamusel pikema aja pärast ning pisemad. Isegi kui ei ole, siis 1-2 päeva suurema hulga liha söömist ei muuda midagi, sest paljud toituvad väga ebatervislikult aastakümneid, enne kui tervisekahju ilmneb."

Põnev idee, mida Robert kindlasti soovitab, on hoopis maksa grillida. "Muide, kui maks on sulle suupärane, siis ka see on äärmiselt hea valik grillitulele panemiseks, sest sisaldab äärmiselt palju kasulikke toitaineid ning tasakaalustab lihas olevaid,"kiidab ta.

Kokkuvõttes on kõige olulisem teha teadlikke valikuid juba eos - aseta ostukorvi väherasvasem liha ning naudi pühi.

Robert on aastaid end toitumise valdkonnas harinud ning lisaks on ta terviseportaali Raudne Tervis eestvedaja.