MEREVETIKAS: supertoit, mida sa ei söö, aga peaksid sööma!
Foto: ajakiri Jamie

Ajastul, mil supertoidud nagu spirulina, lehtkapsas ja nisuoras on kõigile teada-tuntud heategijad kehale ning hingele, on tekkinud nende kõrvale tihe konkurent. Merevetikas kuulub supertoitude esikümnesse ning antud artikli lõpus on sul kindlasti tekkinud tahtmine haarata vetikakrõpsude või Jaapani köögi järele. Kuidas nii? Saame teada!

1. Merevetikas on naturaalne antioksüdant, mis annab meile energiat ning kaitseb immuunsüsteemi ning sisaldab endas joodi ja kaltsiumit. Merevetikas tõttab appi, kui oled söönud palju rämpstoitu ning ostnud poest sööki, mis võib endas sisaldada "kiiritatud" ja "modifitseeritud" koostisaineid. Mõistlik kogus merevetikaid aitab sul vabaneda antud toksiinidest.

2. Merevetikast saab vitamiine A, B1, B2, C, D ja E ning mineraale nagu tsink, jood, magneesium, raud, kaalium ja vask. Jood on meie kehale vajalik, et hoolitseda kilpnäärme ja ajuripatsi funktsioneerimise eest. Kilpnääre omakorda hoolitseb selle eest, et meie kehas säiliks vajalik temperatuur ning metabolism töötaks täisvõimsusel.

3. Merevetikas aitab kaasa kaalu langetamisele, sest see aitab kehast vett välja viia ning puhastab sealjuures organismi.

4. Merevetika keemiline koostis on äärmiselt sarnane meie vereplasma koostisele. Seega aitab merevetikas puhastada ja reguleerida vereringes toksiine.

5. Merevetikal on vähivastased omadused, ja seda just rinnavähi suhtes. Nimelt on uuringud näidanud, et merevetikal on omadused, mis vähendavad endokriinhormoone kehas.

Enne kui sa hakkad lisama merevetikat kõikidesse oma toitudesse, arvesta sellega, et see on toiduaine nagu iga teine. On väga tähtis, kust see tuleb ja kuidas on seda kasvatatud. Vastasel juhul võib merevetikas olla vaba kõikidest vitamiinidest ning raviomadustest. 

Üks kuni kaks supilusikat pruunmerevetikat sisaldab ühe nädala jagu organismile vajalikku joodi. Suuremad portsjonid hakkavad mõjuma kehale juba vastupidiselt. Kui sa oled aga sushi-sõber, siis ole mureta, sest selles merevetikas, mida kasutatakse sushi valmistamisel, on joodisisaldus tunduvalt väiksem.

Püüa lisada merevetikat oma toidukordadele kord nädalas ja usu meid, sa märkad erinevust!