KAS POOD PEAB tagasi võtma ebakvaliteetsed puu- ja köögiviljad?
pilt: erakogu

Kevad on värskete puu- ja köögiviljade ostmiseks kõige keerulisem aeg. Kodumaine eelmise aasta saak on otsakorral ning ka välismaa soojemad lähipiirkonnad ei tooda veel värskeid aiasaadusi. Värske kaup tuleb tihti kaugelt ja kaua ning on väga kõrge hinnaga. Seda enam on kahju, kui ostad pomelo või granaatõuna, mis väljast kaunis, aga seest mädane. Mida siis teha? Kes selle kinni maksab ja kas seda on üldse mõtet poodi tagasi viia. Uurisime vastust nii Veterinaarametist kui värskusgarantiid pakkuvast Rimi kauplusteketist.

Rimi Eesti kvaliteedijuht Anne Värbu ütleb, et nende jaoks on väga tähtis, et puu- ja köögivili oleks värske ja kvaliteetne. Kui siiski juhtub, et inimene kodus avastab, et kvaliteet ei vasta ootusele, siis on võimalus kaup tagasi poodi tuua ning talle makstakse raha tagasi. Selleks, et lettidel oleks vaid parim kaup, kontrollitakse puu- ja köögiviljade seisukorda mitu korda päevas ja nopitakse välja ebakvaliteetne kaup. “Kui toodete kvaliteet ei vasta nõuetele, siis need eemaldatakse müügilt. Kui tegemist on suurema probleemiga, eemaldatakse kogu partii müügilt,” ütleb Välbu ja lisab, et viimast tuleb ette pigem harva.

Sobimatute puu- ja köögiviljade tagastamine poodi ei ole siiski seaduse poolt kehtestatud reegel - sellise lubaduse on välja käinud vaid Rimi kauplustekett. “Tarbijakaitseameti poolt informeeriti meid, et riknenud toitu (sh riknenud puu- ja juurvilju) tagasi poodi viia ei saa,” kinnitab seda ka Martin Altraja Veterinaar- ja Toiduametist. See olevat üks suuremaid müüte tarbija õiguste osas.

Buduaar.ee