Endine miss Madli Vilsar: "Lühiajalised dieedid tegid pigem kahju kui kasu"
pilt: Gossip.ee/Ingrid Roose

 

Noor ja kaunis Miss Estonia 2011 Madli Vilsar elab ja õpib juba mitmendat kuud Hollandis. Alati oma välimuse eest hoolitsenud Madli otsustas hiljuti oma elustiili sisse tuua suure muudatuse – põhjuseks pidev väsimus, tujulangus ning mitte just kõige parem füüsiline vorm. Buduaar rääkis Madliga sellest kõigest lähemalt.

Madli jaoks on hea enesetunne alati oluline olnud ning õige toitumine ja piisav füüsiline koormus ongi selle aluseks. “Selleks, et hea välja näha, ei pea kandma kalleid brändiriideid, ega käima regulaarselt iluprotseduure tegemas. Tõeline ilu saab alguse tervest organismist ja selle eest tuleb korralikult hoolitseda, õigesti toituda ja õiges koguses füüsilist koormust saada. Kõik peab olema tasakaalus ning kokkuvõttes peegeldubki just see inimese välimuses kõige rohkem.”


Miks aga otsustas Madli oma elustiili muuta? Praeguse ebaregulaarse elu juures on tegelikult ikka paras pähkel ennast kokku võtta, leida aega trenniks ja tervislikuks toitumiseks. Ma arvan, et paljud teavad seda tunnet. Eriti nüüd, kui Eestist eemal olen, pole aega korralikult toitu valmistada ja liikuda. Ma tundsin pidevat väsimust ja tuju kadus ka ära. Seejärel otsustasingi, et tuleb ennast käsile võtta. Suvalistesse internetis leiduvatesse dieetidesse ma muidugi ei usu, need võivad tervist veelgi rohkem rikkuda. Ka valed harjutused võivad teha pigem halba kui head. Lõpuks leidsin Facebookis Marek Kalmuse programmi kuulutuse ja vaatasin paljude inimeste tagasiside pilte, kommentaare ja see kõik oli väga innustav. Minu eesmärk ei olnud kiiresti kaalu langetada vaid elustiil tagasi joonepeale saada, energia tagasi saada ja üleüldse end tugevama ja tervemana tunda. Eriti nüüd kui külmetuste hooaeg on alanud. Olen seda individuaalset programmi kõigest kuu aega järginud ja tulemused on märgatavad,” rõõmustab Madli ja räägib oma toitumisprogrammist lähemalt.
Põhimõtteliselt on see kolm ühes programm – saab nii toitumiskava, koduse treeningkava kui ka jõusaali programmi. Minu jaoks on põhiline toitumiskava. See ei ole mingi imedieetekspert on lihtsalt sinu andmete järgi pannud kokku vastava toitumiskava. Selleks, et saavutada hea enesetunne ja tugevad lihased, tuleb süüa tervislikke aineid tasakaalus. Minu jaoks oli kõige huvitavam just see, et toidu kogused ei olnud üldse väikesed, pigem tunnen, et koguaeg on kõht mõnusalt täis, samal ajal on energiat ja peegelpilt läheb iga päevaga paremaks. Endise missina tean, kuidas rasked ja tihti lühiajalised dieedid mõjuvad – ühel hetkel tuleb kõik kaotatu ikka tagasi. Samas kui tasapisi muuta kogu elustiili leida aeg, et regulaarselt ning tervislikult süüa, teha trenni siis on tulemused pikaajalised. Ainuke asi, millest pidin loobuma, oli magusa söömine, samas puuviljad on lubatud, seega otseselt puudust ka ei tunne,” ütleb Madli oma uuest elustiilist rõõmu tundes.

Nüüd, mil Madli on kuu aega tervislikult toitunud ning trenni teinud, on ka enesetunne märgatavalt parem. “Kõige rohkem tunnengi, et energia ja keskendumisvõime on tagasi. Mulle sobib see programm juba sellepärast, et see distsiplineerib mind, kui kõik on täpselt paika pandud, siis ei teki tahtmistki libastuda. Sentimeetreid on kadunud ühtlaselt ja ka kaal langeb tervislikus koguses, samal ajal pole aboluutselt „dieedi“ tunnet. Ka treeningprogramm on koostatud võttes arvesse minu eelnevaid vigastusi ning tehtud parajalt jõukohaseks, et ei tekiks tahtmist pooleli jätta. Ma arvan, et see programm sobib neile, kes ei taha üleöö saledaks saada, vaid saavad aru, et püsivad tulemused tulevad ajaga ja selle nimel tuleb ka ise vaeva näha. Tähtis on kõike mõistlikult teha, siis on tulemused palju paremad,” on Madli endale teadvustanud, et lühiajalised dieedid ei tasu kunagi ära, pigem tuleb võtta endale aega, treenida, toituda mõistlikult ja kuulata eelkõige oma keha. 

Karin Karu