Coppa della Maga modellikonkursi finalist Helena Kõivsaar kaotas 27 kg
pildid: erakogu

Suve lõpus, 18. augustil toimus Al Bastione suveaias meeleolukas Coppa della Maga Summer Model 2015 finaalüritus, kust võttis osa ka särasilmne Helena Kõivsaar (18), kes pälvis konkursil eriauhinna. Nimelt on Helena viimase pooleteise aastaga võtnud kaalust alla ligikaudu 27 kg. Kuni aastani 2013 oli ta ülekaaluline ning arvas, et see tuleneb geenidest ja et sinna pole midagi parata.

Kuid mis on see põhjus, miks Helena end käsile otsustas võtta ja kuidas õnnestus tal vähem kui kahe aastaga nii palju kaalust alla võtta? Helena kirjutas meile oma loo ja sellest saad lähemalt lugeda allpool!

Helena 2013. aastal ja 2015. aastal:

Helena kaalulangetusteekond sai alguse aastal 2013, mil ta seadis oma sammud Võrust Tallinnasse, et minna gümnaasiumisse. "Olin alati olnud oma pika kasvu juures naiselikuma kehaehitusega. Teadsin, et olen ülekaalus, kuid tänu sellele, et rämpstoitu ei söönud, ajasin selle geenide süüks ja mõtlesin, et mõni naine peabki olema kurvikam. Olles oma kehaga nii harjunud, ei saanud ma isegi aru, kui hull asi tegelikult oli. Minu praegune kallim, kellega tutvusin juba põhikooli lõpuklassis, kinnitas mulle samuti kogu aeg, et ma olen ilus ja et mu keha näeb väga hea välja. Nii ma siis elasingi oma väikese pilvekese sees, arvates, et kõik on hästi," meenutab Helena.

Pealinna jõudes muutus kõik. "Kätte tuli kauaoodatud septembri algus pealinnas, uues koolis, koos uute klassikaaslastega. Minule suureks üllatuseks ei märganud ma enda ümber kedagi, kes oleks ülekaalus või kellel oleks oma figuuriga probleeme. Minu peas hakkasid keerlema paranoilised mõtted sellest, mida küll teised minust arvavad ning see tegi meele kurvaks. Käisin koolis ringi ja kadestasin kogu hingest saledaid tüdrukuid. Kui varasemalt tundsin ennast oma kehas hästi, siis seistes kõrvuti oma väga kaunite klassiõdedega, lajatas mulle karm reaalsus vastu nägu ühe korraliku kõrvakiilu. Jah, ma olin paks. Kandsin suurust XL/44 ja olin ülekaalus."

Uus teekond sai alguse! "Otsustasin suures tuhinas 2013. aasta sügisel liituda spordiklubiga Reval Sport. Valituks sai see soodsa hinna ja väga hea asukoha pärast. Alustasin kõigepealt shaping'u trennidega, kus esimesed korrad läksid väga raskelt. Isegi kõige lihtsamad harjutused võtsid võhmale. Minu füüsiline vorm oli tõeliselt kehv. Mul oli suur soov minna jõusaali hantleid tõstma, aga ma kartsin, et mida küll teised minust arvavad. Minu enesekindluse viis alla ka see, et ma ei osanud jõusaalis midagi teha ja kokkuvõttes läks see ettevõtmine luhta," tunnistab Helena.

Kuid ta ei andnud alla. "2014. aasta jaanuaris muutus kõik! Istusime kallimaga kahekesi, koostades uue aasta lubaduste nimekirja. Minu listis oli suurelt kirjas punkt: võtta kaalust alla 10-15 kg! Kui ma endale kord lubaduse annan, pean selle ka täide viima. Läksin tagasi Reval Sporti, kuid sel korral liitusin juba kolmekuulise väljakutseprogrammiga, mis hõlmas treeneri igakülgset tuge, fitnesstesti, iganädalast kaalumist, rasvaprotsendi mõõtmist ning eesmärkide püstitamist. Samuti jagas treener mulle nõu toitumise ja trenni koha pealt. Minu treeneriks sai spordijuht Ülle Ptšelovodova. Ta oli tõeline päikesekiir ja motivaator. Kilod kadusid mühinal ja armastasin jõusaalis rügamist. Peegelpilt läks iga päevaga järjest ja järjest paremaks. Toitusin peamiselt lihast ja salatist, mis tundus alguses väga okei. Nii oli märtsi kuuks kadunud esimesed 11 üleliigset kilo. Aitäh Üllele selle eest, et ta aitas minu teekonda alustada. Ta oli lihtsalt parim," tõdeb Helena ja lisab: "Pärast esimese 11 kg kaotamist tundus kevad palju värvilisemana ja tore oli soetada uusi väiksemas suuruses riideid. Suurusest XL sai juba M. Tundsin ennast hästi ja sain palju komplimente. Kuid siis saabus suvi ja motivatsioon langes - sõin meeletutes kogustes jäätist. Õnneks tuli kaalu tagasi vaid paar kilogrammi ja see tundus normaalne. Suutsin oma toitumist siiski enam-vähem normi piires hoida. 2014. aasta sügise saabudes olin oma peegelpildiga niivõrd harjunud, et see vau-efekt, mida tundsin pärast Reval Spordi väljakutseprogrammi lõpetamist, oli kadunud. Samuti läksid M-suuruse asemel selga jälle pigem L-suuruses riided. Sel hetkel sain aru, et logelemisele tuleb lõpp teha, sest eesmärk vajab saavutamist," nendib Helena. 

Helena 2013. aastal ja 2014. aastal:

Sama aasta novembris liitus ta kaalustalla.ee toitumiskavadega. "See otsus on minu elus väga palju muutnud ja see muutus kestab siiamaani. Kavad sisaldasid tohutul hulgal retsepte, mille järgi pidin nüüd hakkama ise kokkama. Kõige harjumatum oli see, et pidin kaaluma ära kõik toorained, et kõik toitainete vahekorrad oleksid paigas. Minu suureks üllatuseks sain nüüd süüa ka näiteks vahukoorega tehtud pastat ja kartuleid hakklihaga. Minu menüüs olid olemas kõik toidud. Ainus, millest olen pidanud loobuma, on suhkur ja nisujahu. Kava algus möödus üle kivide ja kändude, kuid lõpuks harjusin ma uue eluviisiga ära ning väga palju oli mulle toeks ka Facebookis tegutsev tugigrupp. Veebruaris hakkasin oma noormehe korduvatel soovitustel pidama blogi. Samuti hakkasin retseptidega rohkem katsetama, jättes retseptis olevad koostisained muidugi samaks. Nii sündisid ka näiteks tervislikud koogiretseptid, mis ei sisalda nisujahu ega suhkrut. Suhkru asemel on minu köögis kasutusel looduslik suhkruasendaja stevia," räägib Helena.

Helena postitas pilte oma küpsetistest ka Instagrami kontole. "Minu Instagrami jälgijad nägid, kui isuäratavaid kooke ja toitusid ma teha sain - arvamus, et kaalujälgija ei tohi süüa kooke ja pastasid ning et toidukogused peavad olema minimaalsed, on puhas müüt. Otse vastupidi - sööma peab palju ja korralikult. Kõik toidud peavad olema tasakaalus ja inimene peab saama sealt kätte kõik vajalikud toitained."

Lisaks õigele toitumisele pöörab Helena rõhku ka spordile. "Trenni armastan ma teha rohkem kui iial varem. Naudin igat treeningut, samas eks muidugi tuleb vahel ka minul ette hetki, mil laiskus võidab kõik. Käin erinevates rühmatrennides ja jõusaalis. Pean kiituseks ütlema, et Revalis on superägedad treenerid ja trennis käimine on puhas rõõm. Praegu olen planeerinud trennis käia vähemalt neljal päeval nädalas," ütleb Helena.

Kui kaks aastat tagasi ei tahtnud Helena jooksmisest kuuldagi, siis selle aasta septembris läbis ta oma elu esimese poolmaratoni. Nimelt osales ta SEB Sügisjooksul. "Kui ma olin kaalust 10 kg alla võtnud, otsustasin, et nüüd oleks aeg jooksmisega tegelema hakata. Kartsin jooksma minekut väga, sest teadsin, et ma lihtsalt ei jaksa. Lugesin internetist soovitusi, et alguses tasub joosta ja kõndida vaheldumisi, aga kui ma kord kõndima hakkasin, siis enam jooksusammu üles võtta ei suutnud. Otsustasin hakata rahulikus tempos jooksma ja jooksin nii kaua, kuni jaksasin. Tasapisi hakkas vastupidavus arenema, mul oli rohkem võhma, distants suurenes ja ühel hetkel suutsin juba 5 km joosta. See tunne oli lihtsalt ülev - tol hetkel helistasin üle kõik tuttavad, kellega sain oma rõõmu jagada. Ja just pärast seda jooksu tundsin, et jooksmine pakub mulle naudingut - hakkasin jooksmist esimest korda südamest nautima," meenutab Helena.

Helena SEB Sügisjooksul poolmaratoni jooksmas!

Antud hetkeks on Helena kaalust alla võtnud 27 kg. "Võrreldes 2014. aasta kevadega on minu keha tundmatuseni muutunud. Kui varem oli mul raske sobivaid riideid leida ja isegi XL-suurus võis vahel liiga kitsaks jääda, siis nüüd kannan hoopis XS/S-suuruses riideid. Ma ei ole oma kehaga veel 100% rahul ja see protsess kestab veel kaua - kaalu langetamine on tegelikult protsessi kõige kergem osa. Kõige raskem on tulemuste säilitamine ja oma eluviisi muutmine. Paljud naised ja mehed saavad kaalu alla lühiajaliste dieetidega, aga kui sellega ei kaasne elustiili muutust, siis tulevad kilod tagasi kiiremini, kui arvatagi oskame."

Helena on tänu kaalukaotusele saanud juurde palju enesekindlust ning ta tunneb end täna õnnelikumalt kui kunagi varem. "Tunnen ennast oma kehas hästi ja saan tänaval uhkusega ringi kõndida, sest tean, et olen ilus. Preemiaks endale ja kallimale käisin suvel isegi aktifotosessioonil, mida nautisin kogu südamest. Mul on nüüd lõpuks piisavalt julgust, et võtta vastu erinevaid väljakutseid, millest olen salamisi alati unistanud. Ka Buduaari Coppa della Maga modellikonkurss oli minu jaoks väljakutse ja ma olen väga rahul, et selle vastu võtsin. Mul läks üllatavalt hästi ja pääsesin lausa finaali. Paar aastat tagasi ma ei uskunud, et ma kunagi sellistel konkurssidel osaleda saaksin. Ma olen õnnelikum kui kunagi varem," tunnistab Helena rõõmsalt.

Üks kibemagus asi kaalulangetuse juures on garderoobi väljavahetamine. "Minu puhul osutus see tõeliselt kulukaks, sest ma pidin isegi pesu välja vahetama. Minu rinnakorv kahanes C-korvilt A-korvile, mis pole just kõige toredam, kuid seda saab tulevikus muuta," nendib Helena.

Helena praegu

Mis aga toitumisse puutub, siis küpsetamisest on Helena jaoks saanud suur kirg. "Paljud imestavad, kuidas ma viitsin köögis küpsetamisega vaeva näha, kuid minu jaoks on see justkui stressimaandaja. Minu päeva tähtsaim toidukord on hommikusöök, sest tänu sellele jõuan vastu pidada lõunani ja see annab energiat. Valin hommikusöögiks alati toidud, mis täidavad hästi kõhtu. Selleks, et toit täidaks kõhtu, peab see sisaldama nii süsivesikuid, rasvu kui ka valku. Ainuüksi veega tehtud puder kõhtu ei täida - pudrule võiks lisada ka näiteks kohupiima või kodujuustu. Iga toidukorra kõrvale söön alati ka värsket salatit." 

Helena jagas meile ka ühe mõnusa hommikusöögiretsepti, mis sobib kõigile magusasõpradele ja muidugi võib seda ka hoopis õhtul süüa. Tegu on suhkruvaba retseptiga - selle asemel kasuta hoopis steviat! Just tänu stevia loodusliku ja tervisliku suhkruasendaja põhjalikule tundimisele otsustas Coppa della Maga anda Helenale võistluse tiitlitega pärjamisel välja tervislikuima finalisti eriauhinna ja seda koos kingitusega, milleks olid muidugi nende 100% looduslikud jäätised. 

Jogurti-kohupiimaparfee mustsõstarde ja karamelliseeritud kaerahelvestega

Vaja läheb:

5 spl Türgi jogurtit                                                          

3/4 pakki 0,5% maitsestamata kohupiima

peotäis külmutatud marju (mina kasutasin mustsõstraid)

peotäis täisterakaerahelbeid (20-30 g)

0,5 tl mett

0,5 tl kaneeli

magustamiseks steviat

Tee nii:

Sega hoolikalt kokku jogurt ja kohupiim ning maitsesta see meelepäraselt stevia ja kaneeliga. Kuumuta kuiv pann ja lisa sinna kaerahelbed. Rösti helbeid niikaua, kuni neile tekib kuldne värvus. Lisa kaerahelvestele natuke mett ja eemalda pann tulelt. Sega kaerahelbeid kuumal pannil seni, kuni kõik helbed on meega kaetud. Jäta helbed jahtuma, et nad läheksid krõbedaks. 

Lisa kaussi või klaasi kõigepealt pool jogurti-kohupiimasegust, seejärel külmutatud marjad, siis kaerahelbed ja pärast jälle jogurtisegu. Kõige peale raputa veel natuke kaerahelbeid ja marju.
Naudi kohe!

Vaata ka Helena blogi siin