12 NÕUANNET, KUIDAS muutuda pessimistist optimistiks
Foto: Vida Press

Kõiki allpool toodud nõuandeid ehk isegi ei pea kasutusele võtma, kui märkad, et elu poolt pakutud sidrunid hakkavad muutuma sidrunimahlaks. Või lausa likööriks.

1. Oleta, et kõik saab korda

Kui me ei tea kindlalt, mis juhtub, siis eelda, et kõik saab korda ja läheb hästi. Kui me juba eos negatiivselt mõtleme, siis on suur tõenäosus, et meie suurimad hirmud saavad teoks. Seetõttu mõtle optimistlikult.

2. Pane kirja, mille eest sa tänulik oled

Seda nõuannet kuuleb igalt poolt ja põhjusega. See on lihtne ja tõhus tööriist. Mõtle välja kolm asja, mille eest sa täna tänulik oled. Kirjuta need õhtul üles. Tee seda iga päev. Nädalaga peaksid märkama muutuseid.

3. Õpi või muutu kibestunuks

Ei läinud hästi, elu pakkus sidruneid? Sa ei pea naeratama. Kui suurem viha on möödas, ürita vaadata asja teise nurga alt: kas siit annaks midagi õppida? Võimalus vaimseks kasvuks? Oluline kogemus tulevikuks? Kindlasti oled edaspidi targem.

4. Laul, mis sulle jõudu annab

Meil on omad ellujäämisviisid, kuid kas oleme valmis kiireteks päevadeks või stressiks? On kasulik, kui ka nendeks juhtudeks oleks sul valmis oma strateegia. Näiteks kuula laule, mis sulle jõudu annavad.

5. Mine metsa

Kõlab ehk rumalalt? Aga see pole nii. Juba 20 minutit metsas aitab leevendada stressi. 

6. Ära ole enda vastu nii karm

Kohtle ennast nagu kohtleksid oma parimat sõpra. Kuidas reageeriksid, kui tal oleks raske? Kindlasti poleks sa tema vastu nii kriitiline nagu oled enda suhtes. Eesmärk pole minna üle sealt, kust aed on madalaim. Kuid oma eesmärke on raske saavutada, kui arvad, et sa pole piisavalt hea. 

7. Hoia kinni sellest, millest saad

Optimismi on kergem säilitada, kui oled ise juhi, mitte pelgliku kaassõitja rollis. Seetõttu tasub elus kinni haarata kõigest sellest, millest võimalik - me ei suuda nagunii kõike kontrollida. Kui su elamine on sassis, siis korista see ära. Kui vajad lisa und, siis maga. Kui soovid rohkem vormis olla, siis tee trenni.

8. Sa ei ole see, kelleks end pead

Järgmine õppetund on muuta oletamine kasvamise vastu. Oletusmõtlemises eeldab inimene, et tema ebaõnnestumised defineerivad teda. Kasvumõtlemises on ebaõnnestumine aga vaid olukord, kust on võimalik edasi areneda. Ameerikas on teatud koolides võetud kasutusele hinne "mitte veel". Mitte tagasi lükatud, vaid pole veel heaks kiidetud. See on  tuntavalt õpitulemusi parandanud. "Mitte veel" mõtlemisviisi oleks kasulik meelde tuletada ebaõnnestumise hetkedel.

9. Sõnadel on jõud

Sõnad muudavad mõtlemist. Proovi muuta sõna "võiks" sõnade vastu "saan" ja "pääsen". Ühtäkki on kohustuste asemel sinu ees võimalused: saad valmistada oma lemmiktoitu, saad käia jalutamas, saad teha tööülesandeid, mille eest sulle makstakse.

10. On okei olla mitte okei

Positiivsus on võimas jõud, kuid see ei liiguta mägesid paigast ega muuda kliimat. Kui tunned end ahistatuna, siis see on täiesti normaalne. Positiivset psühholoogiat läbib uus laine. Alguses pöörati ehk liiga palju tähelepanu positiivsele mõtlemisele. Nüüd on aga teada, et ka negatiivsed emotsioonid on lubatud. Need aitavad kasvada, loovad julgust ja arnegut.

11. Ka selle jaoks on rakendus olemas

Näiteks rakendusega Happify võid kirja panna neid punkte, mille üle tänulik oled. Programm pakub ka mängulist enesekontrolli ja positiivse tee kinnitust. 

12. Pessimistist optimistiks

Tänulikkuse päevik täidetud? Optimistlikku mõtlemist harjutatud? Palju õnne: sinust on saamas optimist. Kui sinu sisemine pessimist töötab sulle vastu, ära satu paanikasse. Jäta ka sellelle ruumi. Võid olla ettevaatlik optimist: sa usud päikesepaistesse, aga kannad endaga igaks juhuks vihmavarju kaasas. 

 

allikas: Me Naiset