Tahad kaalu kaotada? Alusta hommikut magustoiduga!
sxc.hu

Tahad kaalu langetada? Luba endale hommikusöögiks üks eriti magus koogike! Nimelt selgus värskest uuringust, et hommikusöök, mis sisaldab magustoitu, aitab kaalulangusele kaasa.

Tel Avivi ülikooli teadlased leidsid, et tasakaalustatud hommikusöök, mis sisaldab 600 kcal ja mille hulka kuulub ka magustoit, aitab paremini kaalu langetada ja pikemas perspektiivis ka säilitada, vahendab aftau.org.

Tähtis on oma isudele järele anda just hommikuti, kui keha metabolism on kõige kiirem ja organism suudab kogunenud kalorid päeva jooksul ära kulutada. "Kui püüad maiustusi täielikult vältida, võib kaasa tuua psühholoogilise sõltuvuse tekke nende toitude suhtes ning peale dieedi lõppu võib tõenäoliselt esineda tagasilööke. Kui lisad aga magustoidu hommikueinele, suudad sa paremini kontrollida oma magusaisu ülejäänud päeva jooksul," rääkis professor Daniela Jakubowicz.

Tel Avivi ülikooli teadlased uurisid 32 nädalat kestnud uurimuse raames 193 kliiniliselt rasvunud mittediabeetikut, kes jagati juhuslikult kahte rühma: mõlema grupi kalorite tarbimise kogus oli võrdne, koosnedes 1600 kcal päevas meeste kohta ja 1400 kcal naiste kohta. Esimese grupi dieet oli madala süsivesikute sisaldusega ja hõlmas 300 kcal hommikusööki, kuid teisele rühmale pakuti 600 kcal hommikueinet, mis sisaldas palju valke ja süsivesikuid ning kuhu kuulus alati ka magustoit. Teise rühma kuulunud katsealused kaotasid keskmiselt 18 kg, kuid esimese rühma liikmed kaotasid vähem.

Hommikusöögi tähtsust rõhutas professor Jakubowicz veelgi : "Hommikusöök annab energiat kogu päevaks, soodustades ajutööd ja lükates käima keha metabolismi, mis muudab selle hädavajalikuks kaalu langetamiseks ja hoidmiseks."

Triin Tisler