OOTAMATU PÕHJUS, miks sa nätsu närimisega piiri peaksid pidama
pilt: Vida Press

Suhkruvaba nätsu närimine veerand tundi peale söömist aitab ennetada kaariese teket, ent siiski tuleks sellega piiri pidada ja seda puhtalt tervislikust aspektist vaadates. Magusained, mis nätsus leiduvad, pole just kõige kõhusõbralikumad ja teisalt lükkab nätsu närimine edasi olulise signaali jõudmist ajju.

Nimelt on eksperdid teinud kindlaks, et naised, kes liiga tihti nätsu närivad, kannatavad tihtipeale vedelikupuuduse all! Nätsu närides ei saa õigel ajal aru, millal peaks vett jooma, sest süljenäärmed töötavad pidevalt ning lükkavad edasi tunnet, mis tekib, kui keha vajab vedelikku.

Lihtne näide: kui sa närid tund aega järjest nätsu, vahetades selle aja jooksul kolmel korral nätsu välja, siis suure tõenäosusega ei teki sul selle tunni aja jooksul vajadust vett tarbida. Kui aga tund aega järjest üldse mitte nätsu närida, hakkab suu teatud hetkel pisut kuivama ja haarad klaasi vee järele.

Lisaks tekitab liigne nätsu närimine puhitustunnet kõhus ja võib ka kõhuvalusid põhjustada. 

Allikas: youbeauty