KADRIORU STIILSEIM NAINE: Piret Pert. Lisatud galerii!
Fotod: erakogu

Vabariigi Presidendi Kantselei avalike suhete osakonna juhataja Piret Pert (33) on kõike muud kui klassikalise kostüümi kandja, kuigi tema amet just seda võiks eeldada.

„Mood on sotsiaalne konstruktsioon, mida me kõik üheskoos igapäevases suhtluses ja koostegutsemises loome,” ütleb Piret filosoofiliselt. „Kõigil on moega suhe, mõnel lihtsalt teadlikum kui teisel. Kuna ma loen väga palju, siis ju see kuskilt raamatutest ja ajakirjadest vaikselt külge jäi,” meenutab naine seda, millal moepisik temas pead tõstis. Ka Pireti emal oli kodus kappide viisi riideid ja ehteid ning vanaema kootud karupükse ja kampsuneid kiitsid teisedki. „Nii et käbi ei kuku kännust kaugele,” arvab naine.

Ka Piretile endale ei ole õmblemine võõras. „Keskkoolis õmblesin kogu aeg endale ise riideid, sest mulle tundus, et kodulinna kaubandusvõrk ei vasta minu ootustele. Sain pärast tunde õpetajaga kokkuleppel käsitööklassi kasutada, kus olid head õmblusmasinad. Aastaid tagasi võtsin Tallinnas rõivaste konstrueerimise kursuse ja mul on endal ka õmblusmasin, aga seni on kõik jäänud aja taha. Eestis luuakse nii ilusat disaini, et ega ise pingutama ei peagi.”

Ehteid 365 päevaks

Nii ongi naise garderoobist pool kaetud Eesti disainerite loominguga. „Olen sage Eesti disainerite ja disainipoodide külastaja,” ütleb naine ja loetleb oma kodumaiseid lemmikuid: Karolin Kuusik, Tallinn Dolls, Iris Janvier, Piret Ilves, Marilin Sikkal. „Välismaal külastan COSi ja & Other Stories poode. Internetist tellin ma vahel kaubamärke, mida Eestist ei leia või limiteeritud kollektsioone.”

Eelnimetatud brändide loomingut teades võib Pireti stiili juba üsna hästi ette kujutada. „Minu stiil on pidevas muutumises, aga üha enam monokroomne, sealjuures on eelistatud huvitavad kangad ja lihtsad lõiked,” räägib Piret.

Kõige rohkem on naisel aga ehteid. „Neid on mul nii palju, et võiks 365 päeva järjest erinevaid kanda,” naerab Piret. „Hindan kõrgelt Eesti ehtekunstnikke ja mul on vist iga Anneli Tammiku, Tanel Veenre ja New Vintage by Kriss viimase viie aasta kollektsioonidest mitu eksemplari.”

Pireti töö eeldab alati väljapeetud välimust ning protokollist tulenevat nõuet riietusele.

„Igapäevaselt lähtun sellest, kas peab presidenti mõnel üritusel saatma või on n-ö kontoripäev. Igal juhul ei ole ma klassikalise kostüümi kandja ja õnneks pakuvad Eesti disainerid väga häid valikuid igaks olukorraks,” kiidab Piret taas kord kodumaist disaini ja teatab, et tegelikult on hea välimuse saladuseks peale hästi valitud rõivaste veel midagi hoopis tähtsamat. „Usun, et kõige parema väljanägemise annab ilus nahk, korras hambad ja hoolitsetud juuksed.” Tõepoolest, Piret ise on selle „saladuse” parimaks kinnituseks.

Kosmiline pintsak ja noodireaga couture

Garderoobi kõige erilisemaks elanikuks peab naine Liisi Eesmaa disainitud helesinist kosmilist pintsakut. „See pintsak on oma ebamaise disaini ja kangavalikuga tõeline komplimendimagnet. Mulle meeldib, kui moelooja katsetab uute vormidega. Klassikalisi pintsakuid on poed täis, aga mõnel on annet teha rõivaese huvitavaks.”

Emotsionaalselt armsaid asju on Pireti kapis teisigi. „Mul on mitme Eesti disaineri rõivaid nende kõige esimesest kollektsioonist ja ma hindan neid väga. Näiteks Liisi Eesmaa ja Karolin Kuusiku loomingut Tallinn Dollsi esimestele kollektsioonidele, aga ka kleit Karolin Kuusiku enda brändi esimesest kollektsioonist. Samuti disainer Piret Ilvese rõivaid tema brändi algusaastatest.

Kui aga Piret saaks end korraks moeajalukku unistada ning valida sealt oma garderoobi ükskõik millise rõivaeseme, siis mis temaga sealt kaasa tuleks? „Pariisis esitletud kleit Valentino 2014. aasta kevadsuvisest couture kollektsioonist, mis oli inspireeritud ooperist. Maani, kergest heledast kangast kleit, millel on noodiread peal. Imeline. See sobiks ideaalselt kokku minu teise suure unistuse – Milanos asuva La Scala ooperimaja külastusega. Nagu Valentino disainerid Maria Grazia Chiuri ja Pierpaolo Piccioli kollektsiooni tutvustamisel ütlesid: „Couture on võimalus unistada ja ready-to-wear on võimalus anda unistus paljudele inimestele,” kirjeldab naine oma unistusi.

Piret on kahe käega ka taaskasutuse poolt ning külastab meeleldi sekkareid ja vintage-poode nii Eestis kui välismaal. „Mul on riidekapis ka Reet Ausi loomingut, kus ta on kasutanud moetööstusest üle jäänud kangaid. Vintaaži olen ma soetanud nii Eestist, Sireen Vintage’ist ja Fankadelikust kui ka välismaalt, Barcelona ja Londoni vintaažipoodidest ja -turgudelt. Rõivad, mida ise enam ei kanna, olen annetanud taaskasutuskeskustele, Siiri Sisaski juhitavale MTÜ-le Saagu Valgus Raplas, samuti müün väga tihti erinevatel kirbuturgudel.”

Tekst: Triin Tisler

Artikkel ilmus ajakirjas Buduaar, sügis 2016