banner-968
  Unustasid kasutajanime?
  Unustasid parooli?
Logi sisse Registreeri
Registreeritud kasutajaid 236141

Inna: kaal langeb ja seedimine toimib nagu kellavärk

12-08-2009 Kommentaarid (35)
Inna: kaal langeb ja seedimine toimib nagu kellavärk

Esimene nädal uudse toitumiskava järgi on möödunud väga positiivselt. Tunnen end väga hästi. Selle aja jooksul, mil olen oma menüüd koostanud Role programmi järgi on minu kaal ilusasti endiselt langenud, mul pole kordagi olnud probleeme seedimisega, kõhupuhitused ja kõhugaasid, raskustunne kõhus tunduvad olevat minevik.

Uskuge või mitte, aga minu seedimine toimib praegu nagu kellavärk. Ma söön söögi ära ja maksimaalselt tunni aja pärast lähen ma väikeste tüdrukute ruumi „ nina puuderdama“. Selline tunne, et kõik mis ma vähegi sisse söön, seeditakse kibekiirelt ära, toidust imetakse välja kõik, mis vajalik ja tarvilik, ning ülejäänud läheb otsekohe prügikasti. Mitte miski ei jää kuhugi seisma, toppama, seedima. Kogu seedimine toimuks justkui 1, 2 tunni jooksul. Ma iseenesest arvan, et just nii see kogu asi mul seal organismis käibki. Ehk siis ma muudan hetkel täielikult oma seedimise/ainevahetuse kiirust.

Ma ei vaeva oma organismi, toiduainetega mis minule hetkel ei sobi, ma söön õigeid toiduaineid õigesti kombineerituna. Ma üritan teile seda nüüd natukene paremini seletada. Kuna minu punane nimekiri oli üsna lühike ja üldsegi mitte nii hull kui oleks võinud olla, siis toon ainult mõned näited toiduainetest, mis minu puhul tekitavad toidutalumatust. Sinna hulka kuuluvad nt. kana, heeringas, lehmapiim, või, jogurt, sojatooted, türgi uba, krevetid, maks, munad, maksapasteet, krabi, kaneel, kohv, lambaliha, nisujahu, kohupiim, tursk , spinat, kreekapähkel, auster jne. Põhimõtteliselt on enamus toiduaineid juba kirjas. Mida see siis tähendab? See tähendab seda, et 3 kuu jooksul ei tarvita ma neid toiduaineid oma igapäevases menüüs, ma asendan need minule lubatud toiduainetega. Kana asendan näiteks loomaliha, sealiha või kalkunifileega. Nisujahu asemel kasutan maisijahu, rukkijahu, odrajahu, tatrajahuga. Juhul kui mul üldse läheb vaja jahu, siiani pole vaja olnud. Heeringa asendan forelli, lõhe, tuunikala või lestaga. Kohvi asemel joon rohelist või musta PURUteed, mitte pakiteed, kus on nö kvaliteettee ülejäägid. Kui kreekapähkel on keelatud, siis  selle asemel saan süüa maapähklit, seesamit, mandlit või india pähklit. Põhimõtteliselt niipalju toiduainete kohta. Nüüd räägiksin kõige tähtsamast osast, ehk siis mida ma millega söön.

Selleks, et ma paremini orienteeruksin, tehti mulle ilusasti tabelike toiduainetegruppidega puust ja punaselt ette. Toiduained on jagatud 6 gruppi, mis omakorda jagatud veel väiksematesse gruppidesse. Ühesõnaga kõik lihad, mis mulle lubatud, neid ma tarbin ainult nö rohelise salatiga. Näiteks grillitud kalkunifilee (160-170 g) hiinakapsa,sibula, kurgi salatiga, või hoopiski vokitud kapsa,tsukiini, paprikaga. See on nüüd see koht, kus tuleb ka köögis oma fantaasia käiku panna. Liha juurde ma ei söö ei kartulit, ega brokkolit või lillkapsast, porgandit, kuna need on tärkliselised köögiviljad.  Piimatooteid(juustud) tarvitan ma samuti eelpoolmainitud rohelise salatiga. Sama kombinatsioon kehtib ka kala ja mereandidega. Kui ma nüüd soovid süüa teravilja, näitek hommikul putru, siis ma ei kasuta kiirputrusid vaid täisteraputrusid, kus on kasulikud ained säilinud. Putru keedan ma veega mitte piimaga, sinna hulka võib segada marju, köögivilju või juurvilju. Sama kehtib ka leiva puhul, tarvitan ma täisteraleiba, mille peale EI lähe või, sink või juust vaid igasugune köögivili mis mulle lubatud(tomat, kurk, grillitud baklažaan jne).  Kartul sobib AINULT lubatud köögiviljadega. Siinkohal ka soovitus, et kui tahad tööpäeva reipalt mööda saata, siis lõunaks söö taimetoitu ja õhtul luba endale liha. Oa-ja sojatooted sobivad jällegi ainult lubatud köögiviljadega. Kartul sinna hulka ei kuulu. Kartul seisab eraldi lahtris nagu ka oa-ja sojatooted, mille kõrvale süüakse lubatud köögi-ja juurvilju. Köögivilju ja salateid saab maitsestada kõikide rafineerimata õlidega, pähklite ja seemnetega, marjadest tehtud kastmetega jne. Improviseeri! Pähklid ja seemned sobivad samuti eraldi grupiga kus on puuviljad ja marjad. Puuvilju ja marju süüakse kas vahepalana või 1 h peale sööki, mitte kunagi põhitoidukorraga samal ajal. Arbuus ja melon süüakse samuti kõigist täiesti eraldi toiduainena. Joogiks kasutada vett, teesid, isepressitud mahlasid. Pakimahlad, mis sisaldavad palju säilitus ja värvaineid on keelatud, samuti gaseeritud joogid ning alkohol. Maitseainetest on enamus kõik lubatud, samuti mesi, roosuhkur, peedisuhkur ja TUME SHOKOLAAD.

MMmm pai minu hingele. Shokolaad on lubatud, aga mitte loomulikult üüratutes kogustes vaid paari ruudukesena , snäkina tee kõrvale. Ma tean jah, tundub küllaltki keeruline, ka mina olin esimesed päevad üsna nördinud kui poes viibisin ja vaatasin kõiki neid ahvatlevaid toidulette. Mul hakkas ausalt öeldes kurb, isegi väga kurb, aga kui natukenegi oma fantaasia tööle panen, siis pole mu igapäevasel menüül häda midagi. Ma olen rahul. Ma lihtsalt teen omad valikud mida ja millal ma söön. Kui tahan magusat, siis palun väga, selleks on mul Bitteri šokolaad ja selle eest olen ma juba praegugi väga tänulik. Ma olen aru saanud, et Role programm ei keskendugi üldsegi niipalju kaalulangetamisele(see kaasneb nii või naa selle programmiga) vaid nad propageerivad tervislikku eluviisi mis puudutab just toitumist. Ja ma usun,et nad teevad väga tänuväärt tööd, kuna inimkond pole kunagi varem nii haige olnud kui ta praegu seda on.

Vaadake meie lapsi, kes on juba maast madalast haiged ja väga paljuski ülekaalulised. Miks? Aga vaadake, millest nad toituvad. Miks on noortel saledatel tüdrukutel säärtel tselluliit, olgugi, et nad pole elusees ülekaalulised olnud? Vaadake millest nad toituvad… Ja sellepärast ma kiidangi Rolet taevani. Mõni mõtleb, et see on pelgalt reklaam. Mõelgu, mina mõtlen, et au ja kiitus Dr. Adik Levinile (OÜ Role teaduslik juhendaja) ja kogu tema kollektiivile, kes on võtnud üsnagi raske teekonna ette, parandada inimeste elukvaliteeti õige ning individuaalse toitumiskava  abil. Ma arvan, et inimesed, kes kirjutasid arvamuste raamatusse, mida mul õnnestus kliinikus sirvida, enne kui arstiga kohtusin, ei valeta ega kirjuta sinna moepärast, ei täna Role Kliinikut niisama suusoojaks, ma arvan et need on täiesti tavalised inimesed  nagu sina ja mina, kes tahavad oma tervist hoida/parandada ja muuta oma elukvaliteeti veel paremaks. Mina igatahes usun Role programmi ja ma näen, kui palju on see muutnud minu enesetunnet ainuüksi juba esimese nädalaga.

Minu kaal kolmapäevase seisuga 78,5 kg

Järgmisel nädalal kriban teile eelnevale lisaks ka nö põhitõed, mida võivad kõik kasutada ja järgida, ilma et oleks Role programmiga lähemalt tutvunud.

Augustikuu päikest teile,

Inna







Kommentaarid
Tinnu 22-11-2009 13:14
+0 meeldib ei meeldi -0

Ebasobiv hea!
meriliinu 22-08-2009 18:23
+0 meeldib ei meeldi -0

Ebasobiv väga tubli
kixu 20-08-2009 20:38
+0 meeldib ei meeldi -0

Ebasobiv Dieedidoktorid on jh hea saade. Aga tubli naine on ta!
Näita kõiki kommentaare (35)
Lisa Kommentaar
Nimi:
E-mail: *
Vanus:
Kommentaar:
 
PS! Kommentaarid on lisatud Buduaar.ee lugejate poolt ja Buduaar ei vastuta kommentaaride sisu eest.
* E-maili ja telefoninumber ei ole teistele lugejatele nähtavad
Samast teemast vanemad artiklid
MÄNGI JA VÕIDA