Head lugejad!

Uskumatu on mõelda, et minu projekti algusest on möödas veidi üle kolme nädala ning neljapäevasel kaalumisel saame treeneriga võtta juba kuu arvestusega mõõdud. Ma olen nii elevil! Öeldakse, et oma elu muutmiseks tuleb muuta oma harjumusi. Uutest tegevustest, mis minu puhul tähendab nii tervislikumat toitumist kui ka regulaarset trenni, peaks saama 21 päeva möödudes harjumus. See verstapost on mul praeguseks ületatud ning tõepoolest, trennis käimine tundub juba nii loomupärane ning toidulaud läheb samuti iga nädalaga aina paremaks.

Tänan teid kõigepealt kommentaaride eest, loen neid alati suure huviga! Nagu paar lugejat kirjutas, usun, et varasemalt kirjeldatud iiveldus oli kohati ilmselt seotud rauatablettide võtmisega. Mul oli muidugi meelest läinud tõsiasi, et peaksin tablette võtma koos C-vitamiiniga. Kuna muutusi on palju ning rauakuur keerab mu organismi natuke pea peale, siis jätkan hetkel ainult B-vitamiini kompleksiga. 

Minu eelmisest postitusest on möödas kaks nädalat ning kuigi see tavapäraselt ei ole üldse pikk aeg, on minu elus toimunud palju. Muutused ei ole minu jaoks tulnud kergelt, sest juba teisel nädalal oli minu toitumises mitmeid mõõnaperioode. Kehtib ka sel puhul väljend old habits die hard. Toimunu oli heaks õppetunniks ning tuletas meelde seda, miks ma oma elu muuta soovisin ja antud projekti üldsegi kandideerisin. Kui tööpäeviti on minu toitumises tekkinud juba kindel rutiin kõige paremas tähenduses, siis väljas söömas käimisel ei olnud mul veel piisavalt meelekindlust. Tegin kahel korral valesid valikuid, mis lõppesid taas kord tualettruumi külastamise ning kehva enesetundega. Järgnesid muidugi tohutud süümepiinad ning hakkasin end alateadvuses saboteerima, mis väljendus juba eelmises postituses mainitud isutusega. Ma ei ole uhke oma käitumise üle, kuid ma töötan selle nimel, et vanadest harjumustest lahti saada. Projekti teise nädala toitumine ei õnnestunud mul nii, nagu oleks võinud, mistõttu oli minu nädala kaalulangus 0,4 kg. Trenni tegime küll kolm korda nädalas ning mõõdud langesid kenasti, kuid juhtunu näitab, kui tohutult oluline on kogu protsessi juures korralik toitumine.

Kolmanda nädalaga olen oma toitumise saanud palju paremaks ning ka treener ütles toitumispäevikut vaadates, et olen teinud suure hüppe. Mind valdas üüratu rõõm, kui kolme nädala kokkuvõtet tehes sain kaalukaotuseks kirja panna 3,8 kg ning kogu kehalt on maha läinud 16 cm. Mul on tunne, et kunagi varem ei ole need numbrid nii visalt vähenenud. Kõige olulisem selle protsessi puhul on minu jaoks see, et olen haaramas kontrolli oma toitumise üle. Emotsionaalselt on olnud raske, kuid edasi viib teadmine, et ma ei taha enam kogeda neid hetki, mis mind täiesti endast välja viivad. Kolme nädala jooksul olen poest ostnud ainult kasulikke toiduaineid, kuid eelnevalt mainitud väljas söömistega pean olema ettevaatlikum. Kuna ma ei ole kunagi väga suur kokkaja ja küpsetaja olnud, siis on mul praegu välja kujunenud teatud toiduaineid ja toidud, mis minu puhul töötavad ning kergelt valmivad. Kui rääkida kokandushuvist, siis tõeliselt naudin ma vist ainult Itaalia toidu tegemise protsessi.

Mõned teist on minu poole pöördunud toitumiskava küsimustega, kuid aus vastus on see, et soovisin programmi alustada tasa ja targu, ilma konkreetse ettekirjutatud kavata. Panime paika, millest loobuma peaksin ning millest peaks mu toidulaud koosnema. Minu üllatuseks ei olegi hommikusöögi söömine enam nii hirmus tegevus ning olen regulaarsete toidukordadega harjuma hakanud. Muidugi on mul välja kujunenud mõned lemmikud nagu näiteks avokaado, lõhe, tuunikala, kodujuust, Kreeka jogurt, erinevad pähklid, puuviljad, juurviljasegud. Kõike tuleb süüa muidugi mõistlikult ning üritan erinevaid toiduaineid kombineerida. Uueks nädalaks seadsime eesmärgiks rohkem sooja toitu teha, sest olen pigem olnud erinevate kala/kana ning kodujuustu kooslusega salatite inimene. Tegin esimest korda kookospiimaga püreesuppi (hea asendus toorjuustule/Merevaigule) ning üritan rohkem pruuni riisi / külmutatud juurviljasegu / kanaga vokiroogasid teha. Juurviljad on minu menüüs kenasti esindatud, aga nüüd tuleb veel rohkem erinevaid puuvilju menüüsse tuua (banaani ja sidruni kõrvale ka pirni ja õuna).

Rõõm on tõdeda, et trenni tegemine on muutunud mõnusamaks. Meritoni Spordiklubisse minnes ei tea ma kordagi, mis mind ees ootab, seega trennieelsest põnevusest puudust just ei ole. Üks harjutus, mis mind algselt hirmutas, on toenglamang ehk plank. Peaaegu igal treeningul oleme me erinevaid harjutusi toenglamangust teinud ning usun, et see on kõhuümbermõõdu kahanemisele (kolme nädalaga -8 cm) kõvasti kaasa aidanud. Kui esialgu tundus lühikest aega asendis püsimine tõsise väljakutsena, siis nüüd lisame juurde ka keerulisemaid võtteid. Minu jaoks on see vist üks kõike raskemaid harjutusi, seega üha motiveerivam on näha, kuidas aja jooksul füüsiliselt edasi arenen ning asendit pikemalt hoida suudan. Toenglamang vormib kogu keskkohta, kõhtu ning selga ja seda saab edukalt kodus ette võtta. Olen varemgi sotsiaalmeedias erinevaid toenglamangu väljakutseid näinud, kuid ei ole sellesse just väga süvenenud. Praeguste kogemuste juures tekib aga huvi üks väljakutse pilt koos aegade/harjutustega välja printida ning koduselt katsetama hakata. Sisestades veebi plank challenge või plank exercise, leiab ohtralt erinevaid võimalusi, mida igapäevaselt teha. Lisaks oleme treeningkavasse tasapisi lisanud pöördeid, nii harjutusi sooritades kui ka eriti venitades, aitades lülisammast sirutada ja liikuvamaks muuta ning ennetada seljaprobleeme.

Ma olen suur tantsuhuviline, seega kindlasti soovin edaspidi jõusaalile juurde võtta ka tantsutrenne. Varasemalt olen käinud just Les Mill'i Bodyjam'is, mistõttu olin korra nukker, kui seda kavast ei leidnud. Kui juba natuke paremini rühmatrennide kavasse süvenesin, leidsin, et kurvastamiseks ei ole siiski põhjust. Meritoni Spordiklubis on Les Mills'i trenn SH'BAM, mis Bodyjam'ist küll veidi erineb, kuid pärast veebist vaadatud treilerit ei jõua ma sinna minekut ära oodata. Kahjuks ei ole see ajaliselt veel sobinud, kuid sel nädalal loodan sinna minna. Samuti pakkus mulle huvi AquaZumba, mis viib zumba tantsutrenni hoopiski basseini. Loodan nendest kahest tantsutrennist juba järgmises postituses pikemalt muljetada. Kas teil on samuti välja kujunenud oma lemmiktrennid või pigem üritate oma rühmatrennide kava varieeruvana hoida?

Mul seekord ei olegi eriti pilte galeriisse lisada. Olen küll päris palju igal pool käinud, kuid kuidagi on see piltide tegemine ära ununenud. Mitmed jõulupeod on nüüd tulekul, seega järgmise postitusega saab see viga kindlasti parandatud. Siiski lisasin siia kaks võrdluspilti, mis ilmestavad kolme nädala muutust. Ma ise veel seda väga ei taju, kuid pilte nähes oli üllatusmoment ikka olemas. Viimasel pildil tutvustan teile minu igapäevaseid abilisi – toitumispäevik ja veepudel. Ostsin endale viimaks ühe korraliku veepudeli, mida on hea kotiga kaasas kanda ning trennis kasutada. Mulle isiklikult meeldib sidrunivesi kõige rohkem, see annab kuidagi kohe mõnusa maitse juurde. Vee joomisest on saanud päeva loomulik osa, kuid vahel unustan end kontoris ikka kohvitassi taha ära. Pudel peab kohe nähtaval kohal olema, siis haarab käsi ka kiiremini selle järele. Treener soovitas mul alustada hommikut just sooja (sidruni)vee joomisega. Äratab organismi ilusasti üles ja paneb ainevahetuse tööle, lisaks aitab öösel ringlema läinud jääke kehast kohe välja saada. Sidrunivesi ja tore hommikusöök annavad päevale kohe mõnusa avastardi.

Soovin teile ilusat detsembrit ning mõnusaid tervislikke valikuid! :)

Armastusega

Birgit