Inimese keha suudab toime tulla väikestes kogustes alumiiniumiga, mis tähendab, et minimaalne kogus alumiiniumit ei ole inimkehale probleemiks. Ometi tarbib keskmine inimene päevas rohkem alumiiniumit, kui on soovituslik maksimaalne norm ning see võib tema tervisele halvas mõttes tugevat mõju avaldada.

Maailma Terviseorganisatsiooni väljatöötatud normide kohaselt loetakse ohutuks koguseks 40 mg alumiiniumit ühe kilogrammi kehakaalu kohta päevas. Seega inimene, kes kaalub 60 kilogrammi, ei tohiks tarbida päevas üle 2400 mg alumiiniumi.

Seda tarvitatakse toidu, ravimite ja isegi joogiveega. Näiteks leidub alumiiniumit maisis, juustus, soolas, ürtides, vürtsides ja tees. Nagu eelpool mainitud, siis ka mitmetes kööginõudes. Lisaks kasutatakse alumiiniumit ka mõningates joogivee puhastusprotsessides.

Seetõttu tarbime alumiiniumit kõvasti rohkem kui peaks. Probleem sai alguse ühiskonna industrialiseerimisega, kui asendati mitmed metallid alumiiniumiga, mida on tunduvalt odavam toota ja millel on teiste metallide ees mitmeid eeliseid. Liigse tarbimisega on täheldatud mitmete haiguste tõusutrendi.

Kõige tähelepanuväärsem on Alzheimeri tõbi. Uuringute käigus täheldati, et Alzheimeri tõbe põdevatel patsientidel on ajukoes alumiiniumi kontsentratsioon normist tunduvalt kõrgem ning jõuti järeldusele, et pidev suurtes kogustes alumiiniumi tarbimine suurendab Alzheimeri tõppe haigestumise riski.

Arvestades kõiki neid tõestatud riske, on oluline teha kindlaks alumiiniumi sisaldus küpsetamisel. Pottidel ja pannidel on olemas kaitsekiht, mis takistab alumiiniumi otsest kokkupuudet toiduga ja selle imendumist toitu. 

Hoopis teine lugu on aga fooliumiga. Fooliumil puudub kaitsekiht ning seetõttu on otsene kokkupuude toiduga ja alumiinium hakkab imenduma toitu. Siinkohal tasuks mainida, et fooliumi kasutamine külmade toitude puhul on täiesti ohutu. Probleemiks on toidu küpsetamine fooliumis.

Mida kõrgem on temperatuur, seda rohkem alumiiniumit fooliumist toitu imendub. Samuti soodustab alumiiniumi imendumist toidu happelisus ja vürtsikus. Näiteks, kui fooliumisse on pandud lõhe, kus on sidrunid, siis võite olla kindlad, et toidus on soovitatud päevanormist rohkem alumiiniumit. Seda on kinnitanud ka Maailma Terviseorganisatsioon, et fooliumiga küpsetamisel sisaldab toit lubatud piirmäärast oluliselt rohkem alumiiniumit.


Allikas: Iflscience.com