banner-968
banner-804
  Unustasid kasutajanime?
  Unustasid parooli?
Logi sisse Registreeri
Registreeritud kasutajaid 238048

Igavese nooruse saladus: Viis tiibetlast

15-12-2008 Kommentaarid (29)
Igavese nooruse saladus: Viis tiibetlast
Pildid:Buduaar

Inimesed on alati otsinud igavese nooruse retsepti, proovides kõikvõimalikke imerohtusid ja teaduse leiutisi. Need, kes on avastanud enda jaoks “Viie tiibetlase” harjutused, julgevad uskuda, et see ongi imerohi, mis aitab säilitada noorust ja tervist. 

Buduaar avaldab sulle viis lihtsat buda munkade riitust, mis aitavad tugevdada sinu aurat. Need harjutused on väidetavalt teinud imesid ja muutnud paljude inimeste elusid.
Et võtta sellest iidsest tiibeti tarkusest maksimumi, peaksid nii füüsiliselt kui vaimselt järgmima kõiki ettekirjutisi.

“Viie tiibetlase” mõju:

* aitab vastu panna ebasoodsate astroloogiliste ja kosmobioloogiliste tegurite mõjule;
* tõstab toonust;
* korrigeerib figuuri:
* muudab inimese reipaks;
* aitab säilitada sisemist tasakaalu.


Need 5 harjutust ei võta palju aega ja sobivad igapäevaseks hommikuseks või õhtuseks  treeninguks. See on ideaalne treening neile, kes soovivad vähese ajakuluga keha heas toonuses hoida.  “Viis tiibetlast” toimib tasakaalustava ja mitmekülgse harjutuste kompleksina, mis tugevdab ja venitab kogu keha, mitte ainult lihaseid. Mõju ulatub nii siseelundite kui näärmeteni. Harjutused ei nõua erilist painduvust ega jõudu, aga nad avavad ja tasakaalustavad energia voolamist keha energiakeskustes ehk nn tšakrates. Samas elustavad nad vastavate närvide, siseelundite ja näärmete tegevust.

Põhilisi energiakeskusi on seitse ja need asetsevad inimese energiakehas sisenõrenäärmete kohtadel selgroos. Alumine valitseb neerupealiseid ja avaneb allapoole. Järgmine valitseb sugunäärmeid, siis tulevad kõhunääre ja maks, harknääre, kilpnääre, ajuripats – need avanevad ettepoole. Kõrgeim valitseb käbinääret ja avaneb ülespoole.
Kui energiakeskused toimivad ühtlaselt ja takistusteta, on ka vaim ja keha tasakaalus.
Inimese vananedes võivad tšakrad toimida ebaühtlase efektiivsusega ning nende energia ei ringle enam korralikult. Harjutuste noorendav ja energiat andev mõju põhineb sellel, et lühikese harjutuste kompleksi sooritamise järel ringlevad energiakeskused samal kiirusel kui 25-aastasel inimesel. Harjutusi on soovitav teha enne hommikusööki ja enne õhtust magamaheitmist. Hommikune harjutamine annab päevaks tugeva energeetilise laengu, samal ajal kui õhtune harjutamine toob hea une ning suure tõenäosusega tunned juba paari nädala möödudes, et vajad väljapuhkamiseks vähem uneaega.
Erinevalt paljudest teistest harjutustest ning isikliku täiustumise süsteemidest, ei nõua “Viis tiibetlast” erilise varustuse olemasolu või muid eritingimusi, tähtis on vaid Sinu kohalolek.

Soovitused:
* “Viis tiibetlast” võtab vaid 15 minutit, leia see aeg enda jaoks iga päev.
* Kui sa pole varem joogat teinud, siis alusta sooritades iga harjutust 3 korda, nädala pärast või Sulle muus sobivas tempos tõsta harjutuste kordade arvu 3 kaupa 21-ni. See on harjutuskordade arv, mis aitab kehal saavutada suurimat energeetilist laengut.
* Katsu sooritada harjutusi kinniste silmadega, nii on kergem keskenduda.
* Hinga sisse alati nina kaudu. Välja võid hingata nina või suu kaudu. Mida sügavamalt hingad, seda parem. Hoia sama hingamisrütmi ka hilisemal lõdvestumisel. Suu kaudu väljahingamine puhastab paremini kopse ja jahutab keha.
* Kui oled sooritanud kõik viis harjutust, heida selili ja lõdvestu 5–10 minutit. Anna hingamisele aega rahuneda. Katsu jõuda oma keha sisemisel tunnetamisel niikaugele, et tajud kõigi meeltega energiate liikumisi oma kehas. Jälgi hoolega, mida elad läbi tunnetes, mõtetes, emotsioonides – püüa saavutada sisemise ja välimise keha harmoonia ning tasakaal.
* Väga tähtis on, et teeksid harjutusi täpselt ettekirjutatud reeglite järgi.
* Jälgi harjutusi tehes oma enesetunnet ja lõpeta, kui kuskil kehas on ebamugav tunne.
* Parimate tulemuste saavutamiseks on soovitavad hommikused tunnid enne sööki, või õhtused enne magamaminekut.
* Kõige parema efekti annab “Viie tiibetlase” harjutuste sooritamine mitte varem, kui kolm tundi pärast sööki.


Siin avaldatud info “Viie tiibetlase” riituste kohta pole sugugi veel kõik, mida sa teada võiksid. Tiibeti imepärastest kombetalitustest, mis aitavad säilitada nooruse ja tervise, loe lisaks Peter Kelderi raamatust “Viis tiibetlast – nooruse allika iidne saladus”.
Häid linke tiibeti riituste kohta:
http://www.awakening-healing.com/A-HNewsLetters/Five_Tibetan_Rites.htm
http://kalle.kytt.googlepages.com/5_tiibetlast
http://www.lifeevents.org/5-tibetans-energy-rejuvenation-exercises.htm
http://home.acceleration.net/clark/COOL938/Email.Essays/Tibetan.Yoga/Five.Rites.html

 

Katrin ja “viis tiibetlast”
“Viis tiibetlast" levib eestlaste seas kulutulena. Buduaar palus harjutusi ette näitama Katrin Otsa, kes on neid imelisi riituseid teinud poolteist aastat ja kinnitab, et “Viis tiibetlast” toob uue elujõu. Peter Kelderi raamatu läbilugemine motiveeris teda iga päev harjutusi kordama, Katrin oskab nautida oma riituste järjepidevust ja igapäevane harjutamine on muutunud elustiiliks. Katrin, kes teeb päevatööd veinide tootejuhina, on "Viie tiibetlase" sättinud hommiku peale. “Üritan oma harjutused iga päev ära teha. Neid kordi, kus see on vahele jäänud, tuleb harva ette,” räägib Katrin. " “Viis tiibetlast” annab mulle energiat, painduvust ja enesekindlust, energeetilist ja füüsilist vastupidavust ning jõudu.”

5 TIIBETI RIITUST:




HARJUTUS NR 1

Seisa sirgelt paljajalu, soovitavalt pehmel ja soojal põrandakattel, jalalabad enam-vähem õlgade laiuselt. Tõsta väljasirutatud käed õlgade kõrgusele, peopesad allapoole, sõrmed koos ja hoia pead otse. Hoides käsi eelpool kirjeldatud asendis, alusta aeglaste pöörlemiste sooritamist päripäeva. Pöörle iseendale sobiva kiirusega kuni kerge peapöörituseni.
Kui oled harjutuse lõpetanud, aseta käed puusa ja hinga nina kaudu sisse, suu kaudu välja. Väljahingamisel hoia suu ja keel torus – nii puhastad paremini kopse. Tee seda 3–5 korda ja jätka järgmise harjutusega siis, kui hingamine on muutunud ühtlaseks.

 

HARJUTUS NR 2

Heida selili ja aseta käed sirgelt keha kõrvale küljele, pihud allapoole. Seejärel alusta harjutust, tõstes üheaegselt sirgeid jalgu ja pead üles. Tõsta jalgu nii kõrgele kui suudad ning suru pea samaaegselt vastu rinda. Lasku lamamisasendisse ja korda harjutust vastavalt oma tasemele 3–21 korda.


Jalgu ja pead tõstes hinga sisse, jalgu ja pead langetades hinga välja. Katsu sooritada harjutuskordasid kindlas rütmis.

Enne uut harjutust taasta normaalne hingamisrütm, tõuse selles püsti, aseta käed puusale ja hinga rahulikult sisse-välja.

 

HARJUTUS NR 3

Põlvita põrandale, jalad teineteisest sobival kaugusel õlgade laiuselt. Toeta jalalabad pöia eesmisele osale. Aseta käed reite tagapoolele tuharate alla, peopesadega vastu reisi. Hoia selg sirge ning kalluta pea alla rinnale, samal ajal hinga välja.
Sujuvalt ja tugevasti sisse hingates aja pea kuklasse ning painuta keha tagasi. Jälgi oma õlgu, et rindkere avaneks. Hoia hinge kinni ja püsi hetkeks selles asendis.


 Rahulikult välja hingates too keha ja pea algseisu. Vajadusel tee paar vahehingamist ja soorita tahapainutus koos sissehingamisega läbi nina uuesti.


Kui harjutuse kõik korrad on tehtud, siis tõuse püsti, lõdvesta keha ning hinga 3–5 korda rahulikkult sisse-välja. Alusta neljandat harjutust, kui hingamine on muutunud täiesti ühtlaseks.

HARJUTUS NR 4

Seda harjutust võiks sooritada pehmel põrandakattel istudes. Aseta jalad sirgelt ette nii, et jalalabad on põranda suhtes 90-kraadise nurga all, varbad suunatud ülespoole, jalapöiad õlgade laiuselt. Hoia keha samuti põranda suhtes 90-kraadi all sirgelt, siruta rind ette ja õlad tahapoole. Aseta käed tuharate kõrvale, peopesadega vastu maad, sõrmed ettepoole. Painuta lõug alla tugevalt vastu rinda ja samal ajal hinga välja. Seejärel aja pea hästi kuklasse, alustades samal ajal nina kaudu sissehingamist. Aseta jalalabad põrandale ja tõsta tuharad põrandast lahti. Jalalabad on kogu harjutuse sooritamisel ühes ja samas punktis, samuti käelabad ja peopesad. Tõsta kogu keha vertikaalasendisse, sirutades end n-ö nelja jalaga lauaks. Langeta pea kaugele taha ning hinga kogu aeg sügavalt sisse. Vali jalgadele sobiv vahekaugus, et asend oleks kindel.


Käsivarred on sirged, venitus tekib õlgades. Lõppasendis peaksid põlved olema 90-kraadise nurga all, keha paralleelselt põrandaga ja käsivarred sirgelt. Hoia hetk hinge kinni ja pinguta jalgade, tuhara- ning kõhulihaseid. Säilita hetkeks asend. Seejärel lõdvestu ja pöördu tagasi algasendisse, hingates samal ajal välja: lõug vastu rinda, istudes põrandale, jalalabad ülessuunatult.
Korda harjutust vastavalt tasemele 3–21 korda. Kui hakkad hingeldama, pea pausi ja lõdvestu.

Pärast harjutust tõuse püsti, soorita 3–5 korda lõdvestushingamist. Alusta viiendat harjutust alles siis, kui hingamine on muutunud täiesti ühtlaseks.

 

 

HARJUTUS NR 5

Võta sisse algasend kõhuli. Tõsta ülakeha üles, hoides käsivarred sirgetena. Pööra varbad vastu põrandat ja toetu pöidade esiosale, hoidudes põlvedega põrandat puudutamast. Painuta selg taha ja tõsta ka pea võimalikult kuklasse. Samal ajal hinga välja. Jälgi, et käed-jalad oleksid asetatud põrandale natuke rohkem kui õlgade laiuselt (ca 60–70 cm) ning toetuspunktideks põrandal on ainult peopesad ja varbad koos pöia esiosaga.


Seejärel hinga sügavalt ja tugevalt nina kaudu sisse. Samal ajal tõsta puusad üles nii, et keha moodustab kolmnurga (põrand on kolmandaks küljeks). Suru pea tugevasti vastu rinda. Hoia hetkeks asendit ja hinge kinni ning pinguta lihaseid. Seejärel lasku tagasi algasendisse, hingates samal ajal rahulikult läbi suu või nina.
Lõpeta harjutus, tehes 3–5 korda lõdvestushingamist ning keera end rahulikult selili.




Kommentaarid
Jaan 02-11-2013 23:45 Vanus: 36
+0 meeldib ei meeldi -0

Ebasobiv Kui tohib uurida ,siis kes see Tiibeti suurim asjatundja oli ja millisel alal? Kultuur ,ajalugu ,religioon ...?
Meeri 24-07-2013 11:23 Vanus: 40
+0 meeldib ei meeldi -0

Ebasobiv Antud kirjelduses on tõesti palju ebatäpsusi.Tegin ise ka raamatu järgi umbes pool aastat,aga siis oli oidu jooga õpetajalt tehnikat üle küsida ja selgub,et asja võib teha ikka väga valesti.No ja siis seda ka veel et, kunagi küsisin ühes loengus eesti vist kõige suuremalt tiibeti spetsialistilt,et mis siis Tiibetis sellest arvatakse ja vastus oli tõesti üllatav,nimelt tiibetis ei teata sellest midagi...aga igasugune liigutamine+usk annab igal juhul mingi positiivse tulemuse.
tixygirl 10-11-2012 17:35
+1 meeldib ei meeldi -0

Ebasobiv Jätan meelde... olen ka paar päeva nüüd seda teha üritanud :)
Näita kõiki kommentaare (29)
Lisa Kommentaar
Nimi:
E-mail: *
Vanus:
Kommentaar:
 
PS! Kommentaarid on lisatud Buduaar.ee lugejate poolt ja Buduaar ei vastuta kommentaaride sisu eest.
* E-maili ja telefoninumber ei ole teistele lugejatele nähtavad
Samast teemast vanemad artiklid
MÄNGI JA VÕIDA banner-156 banner-851