5 PEAMIST PÕHJUST, miks sul ei õnnestu alla võtta ja kõhurasvast vabaneda
foto: Pixabay

Sulle ei lähe ikka sinu lemmikteksapüksid jalga, kuigi sa teed regulaarselt trenni ja toitud tervislikult? Paljastame siinkohal mõned peamised põhjused, mis segavad sul kaalust alla võtta ja lamedat kõhtu saavutada.


Sinu organismis puudub magneesium

Meie organism vajab magneesiumi rohkem kui 300 keemilise reaktsiooni toimimiseks, nende seas ka südamerütmi töö ja veresuhkru taseme reguleerimiseks. Magneesiumi puudus organismis aeglustab või isegi peatab kaalulanguse. Magneesiumi olemasolu organismis seevastu aitab suurepäraselt kaalulangust kiirendada. Seetõttu püüa tarbida toiduaineid, kus leidub küllalt magneesiumi, näiteks rohelisi aedvilju, ube ja pähkleid.

Sa treenid valesti

Valesti treenimine võib osutuda üheks põhiprobleemiks, miks sul ei õnnestu vabaneda üleliigsetest sentimeetritest oma kõhul. Kui sa teed ainult kardiotrenni ja väldid jõuharjutusi, siis ainevahetus harjub aja jooksul ja lõpetab ühel hetkel kalorite põletamise. Seetõttu soovitame sul lisada oma treeningprogrammi ka jõuharjutused. Raskuste tõstmine tekitab lihastes mikrotraumasid, mille sooritamisel kulutatakse palju energiat (põletatakse kaloreid). See protsess võib kesta kuni kaks päeva pärast viimast trenni.

Sa ei maga piisavalt

Seda on raske uskuda, kuid unepuudus mõjub meie kehakaalule negatiivselt, sel ajal kui terve uni aitab kaalu langetada. USA teadlased tegid uuringu, mille tulemusena paljastati, et naistel, kes magasid öösel vähem kui viis tundi, olid 32% võrra suuremad kalduvused tüsenemisele kui neil, kes said piisavalt magada. Lisaks stimuleerib unepuudus hormoon greliini tekkimist, mis tõstab söögiisu. Seega, kui sa magad alla 7–8 tunni, ohustab sind päevanormist rohkemate kalorite tarbimine.

Sa tarbid liigselt soola

Statistika andmetel ületab umbes 90% inimkonnast soola tarbimise päevanormi – umbes 15 g (3 tl) soola päevas. 10 g soola saame juba ainuüksi toiduga, 5 g lisame veel ise juurde. Isegi kui sa tarbid enda hinnangul vähe soola, katsu need ülejäänud 5 g saada ikka looduslikult, suurendades liha, kala ja piimatoodete tarbimist. Soola asemel kasuta erinevaid vürtse, näiteks kaneeli, punast pipart, tüümiani, ingverit, basiilikut või rosmariini, või rohelist, mis mõlemad aitavad kaloreid põletada.

Sa tarbid tihti ja liigselt alkoholi

Teada on, et alkohol suurendab söögiisu. Samuti on alkoholis palju süsivesikuid, mis tekitavad rasvhappeid, mis moodustavad rasva just kõhu peal. See aga ei tähenda, et alkoholist tuleb lõplikult loobuda. Üks pokaal veini õhtusöögi ajal ei tee kellelegi halba. Katsu siiski mitte tarbida kanget alkoholi ja kokteile. Proovi vähendada alkoholi üldist tarbimist, et mitte võidelda pärast üleliigsete kilodega.

Allikas: http://www.vecherka.ee/