3 KIIRET NIPPI, KUIDAS punnis kõht lamedaks saada
pilt: Vida Press

Kõht võib ebameeldivalt punni minna mitmel põhjusel ning enamjaolt on see tingitud valedest söömis- ja joomisharjumustest, ent välistatud pole ka tõsisemad terviseprobleemid. Ka ebapiisav liikumine võib kaasa tuua kõhuhädad.

Kui sa soovid vabaneda punnis kõhust, saada endale lamedam kõht ja ühtlasi ka parem enesetunne, siis tuleks regulaarselt järgida allpool olevaid soovitusi.

1. Süsivesikud

Tärkliserikkad toidud nagu pasta, leivad, saiad ja muu sarnane hoiavad organismis vett kinni seni, kuni seedimisprotsess kestab ning tekitavad seega ka väikese punnis kõhukese. Peale suurt süsivesikurikast sööki tasuks teha väike jalutuskäik, sest see leevendab puhitust, ent üldiselt on parim nipp süsivesikuid korraga vähem tarbida. Kui sa sööd pastat, siis vali kõrvale salat ja välista leib-sai. Kui sööd võileiba, siis võta juurde suurem kogus köögivilju, salatit ning piirdu paari viiluga.

Süsivesikud on organismile väga vajalikud, ent neid tuleks tarbida mõistlikus koguses ja pigem kolm-neli korda päevas väikesemad portsud kui ühel-kahel korral meeletult suured portsud, sest nii on organismil lihtsalt raskem neid seedida ja kõht lähebki punni.

2. Vesi

Eelista tavalist gaseerimata vett ja joo seda vastavalt vajadusele ligikaudu kaks liitrit päevas, kuid mitte siis, kui sa sööd. Vett võiks juua ühe klaasi hommikul peale ärkamist, treeningu vältel vastavalt vajadusele, päeva jooksul sisetunde järgi - kui tekib meeletu janu, siis see tähendab, et organismil on juba vedelikupuudus tekkinud ja tegelikult tuleks vett tarbida nii, et seda tunnet ei tekiks. Harjuta ennast regulaarselt vett jooma ning hoia veepudel alati kotis.

Peale suuremat söögikorda oota tund kuni poolteist tundi, enne kui vett jood, sest vesi lahustab maomahlasid ja seega võib see ka seedimist aeglustada. Juues vett aga poolteist tundi peale sööki, aitad sa seedimisprotsessi hoopis kiirendada. 

3. Trenn, liikumine

Liikuv eluviis, olgu selleks siis sport, jalutamine või mõni muu füüsiline tegevus, paneb ka soolestiku korralikult tööle ning aitab isegi kõhukinnisuse korral. Treenides paraneb vereringe ning ainevahetus kiireneb. Näiteks jooga aitab samuti punnis kõhust vabaneda ning sellele lisaks võiks ka pisut suurema füüsilise koormusega trenni teha - kiirkõnd, ujumine, jooks, rühmatreeningud.

Allikas: health.com

Toimetas: Karin Karu